Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy

2018.03.30
budowa obwodnicy warszawy

Grupa Tree przez 12 lat prowadzonej działalności zdecydowanie rozwinęła zakres świadczonych usług. Początkowo zajmowała się głównie wykonywaniem prostych robót ziemnych na terenie Warszawy, a dzisiaj jest z pewnością jedną z najbardziej cenionych firm zajmujących się rozbiórkami (rozbiórki budynków). Bierze udział w najbardziej spektakularnych przedsięwzięciach, o których głośno jest w telewizji oraz na łamach prasy. Warto jednak wspomnieć, że Grupa Tree nie zajmuje się wyłącznie wyburzaniem istniejących obiektów. Uczesticzy bowiem również w budowie najbardziej wyczekiwanej warszawskiej inwestycji – Południowej Obwodnicy Warszawy.

Kilka słów o projekcie obwodnicy Południową

Obwodnicę Warszawy stworzy droga ekspresowa S2, ciągnąca się od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska”. Inwestycję podzielono na trzy etapy: zadanie „A” – od węzła “Puławska” (bez węzła) do węzła „Przyczółkowa” (bez węzła) o długości ok. 4,6 km, zadanie „B” – od węzła „Przyczółkowa” (z węzłem) do węzła „Wał Miedzeszyński” (z węzłem) o długości ok. 6,5 km, zadanie „C” – od węzła „Wał Miedzeszyński” (bez węzła) do węzła „Lubelska” (bez węzła) o długości ok. 7,5 km. Prace będą obejmowały budowę drogi ekspresowej o długości 18,5 km, wyposażonej w dwie jezdnie (po trzy pasy ruchu na każdej), tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, poszczególnych węzłów oraz wszelkich niezbędnych urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Cała inwestycja ma się zakończyć w trzecim kwartale 2020 roku.

Dlaczego obwodnica jest najbardziej wyczekiwanym projektem?

Południowa Obwodnica Warszawy jest niewątpliwie najbardziej wyczekiwaną inwestycją ostatniego dziesięciolecia. Z pewnością myśli o niej każdy Warszawiak, przedzierając się przez poranne korki. Nowa droga ekspresowa ma bowiem przede wszystkim odciążyć ruch w samej Warszawie. Obwodnica przejmie część ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, co pozwoli poruszać się po mieście szybciej i bardziej komfortowo. Przy okazji, budowa bezpiecznych węzłów ograniczy ryzyko wypadków.

Grupa Tree a budowa Południowej Obwodnicy Warszawy

Niemałą rolę w procesie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy odgrywa Grupa Tree. Jej zadaniem jest budowa dróg i platform technologicznych na całym odcinku etapu „A”, czyli od węzła „Puławska” do węzła „Przyczółkowa”. Prace te planowo mają zakończyć się na przełomie kwietnia i maja 2018 roku.

Kwestie techniczne

W toku prac nie napotkano narazie na żadne szczególne utrudnienia, dlatego prace realizowane są zgodnie z planem. Najbardziej czasochłonnym zajęciem w ramach przeprowadzanych robót jest kruszenie betonu. Spółka Tree dysponuje jednak nowoczesnym sprzętem, co pozwala na radzenie sobie z tego typu zadaniami. Jednym z urządzeń recyklingowych w praku maszy firmy jest kruszarka stożkowa. Sprzęt ten zapewnia zarówno komfort użytkowania, jak i wysoką wydajność pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *