Grupa Tree przez 12 lat prowadzonej działalności zdecydowanie rozwinęła zakres świadczonych usług. Początkowo zajmowała się głównie wykonywaniem prostych robót ziemnych na terenie Warszawy, a dzisiaj jest z pewnością jedną z najbardziej cenionych firm zajmujących się rozbiórkami (rozbiórki budynków). Bierze udział w najbardziej spektakularnych przedsięwzięciach, o których głośno jest w telewizji oraz na łamach prasy. Warto jednak wspomnieć, że Grupa Tree nie zajmuje się wyłącznie wyburzaniem istniejących obiektów. Uczesticzy bowiem również w budowie najbardziej wyczekiwanej warszawskiej inwestycji – Południowej Obwodnicy Warszawy.
Kilka słów o projekcie obwodnicy Południową
Obwodnicę Warszawy stworzy droga ekspresowa S2, ciągnąca się od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska”. Inwestycję podzielono na trzy etapy: zadanie „A” – od węzła “Puławska” (bez węzła) do węzła „Przyczółkowa” (bez węzła) o długości ok. 4,6 km, zadanie „B” – od węzła „Przyczółkowa” (z węzłem) do węzła „Wał Miedzeszyński” (z węzłem) o długości ok. 6,5 km, zadanie „C” – od węzła „Wał Miedzeszyński” (bez węzła) do węzła „Lubelska” (bez węzła) o długości ok. 7,5 km. Prace będą obejmowały budowę drogi ekspresowej o długości 18,5 km, wyposażonej w dwie jezdnie (po trzy pasy ruchu na każdej), tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, poszczególnych węzłów oraz wszelkich niezbędnych urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Cała inwestycja ma się zakończyć w trzecim kwartale 2020 roku.
Dlaczego obwodnica jest najbardziej wyczekiwanym projektem?
Południowa Obwodnica Warszawy jest niewątpliwie najbardziej wyczekiwaną inwestycją ostatniego dziesięciolecia. Z pewnością myśli o niej każdy Warszawiak, przedzierając się przez poranne korki. Nowa droga ekspresowa ma bowiem przede wszystkim odciążyć ruch w samej Warszawie. Obwodnica przejmie część ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, co pozwoli poruszać się po mieście szybciej i bardziej komfortowo. Przy okazji, budowa bezpiecznych węzłów ograniczy ryzyko wypadków.
Grupa Tree a budowa Południowej Obwodnicy Warszawy
Niemałą rolę w procesie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy odgrywa Grupa Tree. Jej zadaniem jest budowa dróg i platform technologicznych na całym odcinku etapu „A”, czyli od węzła „Puławska” do węzła „Przyczółkowa”. Prace te planowo mają zakończyć się na przełomie kwietnia i maja 2018 roku.
Kwestie techniczne
W toku prac nie napotkano narazie na żadne szczególne utrudnienia, dlatego prace realizowane są zgodnie z planem. Najbardziej czasochłonnym zajęciem w ramach przeprowadzanych robót jest kruszenie betonu. Spółka Tree dysponuje jednak nowoczesnym sprzętem, co pozwala na radzenie sobie z tego typu zadaniami. Jednym z urządzeń recyklingowych w praku maszy firmy jest kruszarka stożkowa. Sprzęt ten zapewnia zarówno komfort użytkowania, jak i wysoką wydajność pracy.